Ofte stilte spørsmål om TV 2 Play

  • Aktivering av TV 2 Play

    Første gang du skal se noe fra TV 2 Play må du aktivere tilgangen. Det gjør du heldigvis bare én gang, etterpå er det bare å fråtse i filmer og serier.

    Du aktiverer fra "strømmetjenester" på Min konto. Under aktiveringen oppretter du en egen bruker til TV 2 Play med e-post og passord. Har du konto fra før, se neste punkt.

    Når du har aktivert tilgangen må du logge inn i TV 2 Play med e-posten og passordet du lagde deg tidligere. Etterpå er det bare å finne det du vil se i Strim-appen, og vi tar deg sømløst over til TV 2 Play for å spille av innholdet.

    Har du problemer med aktivering? Spør chatboten vår, den hjelper deg. Du finner den nede til høyre på denne siden.

    Jeg har TV 2 Play fra før

    Før du kan se TV 2 Play via Strim må du stoppe abonnementet du har hos TV 2 Play fra tidligere. Det gjør du på din konto hos TV 2 Play eller så kan du kontakte TV 2 Play kundeservice.

    Når perioden du allerede har betalt for er over, kan du aktivere tilgang til TV 2 Play via Strim. Ikke før. Du tar med historikken din over til oss, så lenge du bruker samme e-postadresse som du gjorde hos TV 2 Play.

  • Innlogging TV 2 Play

    Første gang du skal logge inn må du først ha aktivert tilgangen til TV 2 Play. Les mer om hvordan du gjør dette under "Aktivering". Har du allerede aktivert tilgangen logger du inn på TV 2 Play med samme e-post og passord du opprettet når du aktiverte TV 2 Play.

    Fungerer det ikke?
    Velg "glemt passord" på innloggingssiden hos TV 2 Play og skriv inn e-posten du brukte for å aktivere tilgangen. Da får du tilsendt en e-post hvor du kan opprette ett nytt passord. Husk å sjekke søppelpost-mappen. Kommer ikke e-posten, ta kontakt med kundeservice for videre hjelp.

  • Jeg har allerede et abonnement hos TV 2 Play, hva gjør jeg?

    Det går fint! Men før du kan se TV 2 Play via Strim må du stoppe abonnementet du har fra tidligere. Det gjør du på din konto hos TV 2 Play eller så kan du kontakte TV 2 Play kundeservice.

    Når perioden du allerede har betalt for er over, kan du aktivere tilgang til TV 2 Play via Strim. Ikke før. Du tar med historikken din over til oss, så lenge du bruker samme e-postadresse som du gjorde hos TV 2 Play.

  • Hvorfor må jeg laste ned TV 2 Play-appen for å se innhold fra TV 2 Play?

    For å kunne se det du vil fra TV 2 Play, er vi avhengig av det vi kaller for app-hopping. Det betyr at du bruker appen vår til å finne det du vil se, men selve avspillingen skjer ved at du "hopper" over i TV 2 Play-appen. Dette skjer helt automatisk altså, du trenger ikke gjøre noe annet enn å trykke på play.

    Første gangen du skal "hoppe" over i annen app må du ha lastet ned appen på enheten din. Du må ha logget deg inn og i tillegg ha aktivert tilgangen din. Etterpå skal ting mer eller mindre gå av seg selv.

  • Hvordan oppgraderer jeg TV 2 Play-pakken min?

    Først registrerer du betalingskortet ditt på din konto hos TV 2 Play. Etterpå går du til play.tv2.no/pakker hvor du får muligheten til å velge andre pakker mot et lite tillegg. Mellomlegget trekkes av TV 2 Play.

    Det er forresten lov å ombestemme seg. Vil du endre tilbake til det du hadde, kan du selvfølgelig gjøre det også, på samme sted. Abonnementet endres når perioden du har betalt for er ferdig.

  • Hvor mange kan se på TV 2 Play samtidig?

    Det er kun en som kan se innhold via TV 2 Play-appen om gangen. Men - ser du på TV 2 Play direkte TV via Strim-appen, kan to stykker også se samtidig der. Les mer om hvor mange som kan se Strim samtidig.

  • På reisefot?

    Med samtlige av abonnementene våre (minus de minste, Strim Litt og Strim Mye) kan du laste ned innhold fra TV 2 Play-appen og se det offline senere. Perfekt for hytteturen eller barna i baksetet. Man kan også ta med seg TV 2 Play og resten av Strim på reise i hele EU og EØS.

Trøbbel, eller lurer du på noe annet?

Vi kan hjelpe deg! Chatboten vår er på jobb hele døgnet og kan fikse mye. Du finner den nede til høyre på denne siden. Klarer dere ikke å løse det sammen kan du i åpningstiden vår be chatboten om å sette deg over til et menneske.