Teknisk hjelp

Trenger du litt teknisk hjelp med Strim-appen eller utstyret ditt? Her har vi samlet de vanligste feilmeldingene du kan møte på, og hvordan du løser problemet.

Turkis bakgrunn med teksten iOS.
  • Logge ut av app

    Gå til: Innstillinger — Safari — Tøm logg og nettstedsdata

  • Påminnelse om oppdatering

    Får du melding om at du må oppdatere appen? Da må du oppdatere din IOS.

    Gå til: Innstillinger — Generelt — Oppdater

  • Feil. Oisann! Her ble det krøll. Prøv å caste på nytt eller kontakt oss på strim.no

    1. Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
    2. Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
    3. Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
    4. Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
    5. Avslutt appen helt. Sveip opp fra bunnen av skjermen, og stopp midt på skjermen for å få opp apper som kjører i bakgrunnen. Sveip bortover til du finner Strim-appen, og dra appen oppover til den blir borte for å lukke den. Åpne appen igjen.
    6. Avinstaller appen og installer på nytt. Finn Strim-appen på Hjem-skjermen. Klikk og hold på appen og velg Fjern app i menyen som dukker opp. Last ned appen igjen fra App Store.
    7. Er mobilen din oppdatert til siste versjon?
      Gå til: Innstillinger — Generelt — Oppdatering — Oppdater programvare
  • Hei, avspilling fungerer dessverre ikke med VPN-tilkobling. Dette har med rettigheter å gjøre. Koble deg fra VPN for å spille av.

    Strim kan dessverre ikke kombineres med VPN-tjenester. Her må du koble deg fra en VPN-server, for så å koble deg på et vanlig WiFi-nettverk eller kablet nettverk innenfor EU/EØS for å få tilgang.

Turkis bakgrunn med teksten Android Mobil på.
  • Feil. Oisann! Her ble det krøll. Prøv å caste på nytt eller kontakt oss på strim.no

    1. Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
    2. Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
    3. Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
    4. Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
    5. Avslutt appen helt. Hvis mobilen ikke har en egen knapp, sveip opp fra bunnen av skjermen og stopp midt i skjermen for å få opp nylig brukte apper. Svei opp eller ned til du finner Strim-appen, og dra appen til siden til den blir borte for å lukke den. Etter det kan du åpne den igjen.
    6. Avinstaller appen og installer på nytt. Finn Strim-appen på Hjem-skjermen. Klikk og hold på appen og velg Fjern app i menyen som dukker opp. Last ned appen igjen fra App Store.
    7. Er mobilen din oppdatert til siste versjon?
      Gå til: Innstillinger — Om enheten Generelt — Programvareoppdatering — Oppdater programvare
  • Innlogging feilet på grunn av en systemfeil. Vennligst oppdater til nyeste versjon av Chrome...

    • Har du Chrome installert på enheten din?
      Last ned Chrome og forsøk innlogging på nytt. Prøv også å sette Chrome som din standard nettleser hvis dette ikke har blitt gjort. Du kan også laste ned Strim-appen direkte til din enhet.
    • Har du oppdatert Chrome til siste versjon? Det sjekker du ved å gå inn på Google Play å søke opp Chrome. Hvis en oppdatering er tilgjengelig vil det stå Oppdater eller Last ned. Last ned den siste versjonen og test på nytt.
  • Innlogging feilet på grunn av en systemfeil, enhetens standard nettleser ikke støttet.

    • Prøv å avinstallere Opera-appen.
    • Hvis du har Samsung nettleser, prøv å laste ned Chrome og sette denne som standard nettleser.
    • Hvis du har Chrome fra før av, så gå til: Innstillinger — Apper — Chrome og tøm standarer.
    • Du kan også teste å logge inn i Strim-appen på nytt.
Turkis bakgrunn med teksten Android TV.
  • Oisann, her ble det krøll

    1. Har du en aktiv tv-pakke hos Strim?
    2. Har du en tv-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
    3. Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
    4. Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et eldre kundeforhold?
    5. Ingen av tilfellene over? Prøv å lukke appen helt ved å holde inne tilbake-knappen. Appen vil da laste inn på nytt.
    6. Avinstaller appen og installer på nytt.
  • Sånn avinstallerer du appen

    Fra TV-innstillinger:

    • Fra Android TV hjem-skjerm, scroll til Settings
    • Under Device velg apps
    • Under Downloaded apps velg appen du ønsker å avinstallere
    • Velg Uninstall > OK

    Fra Play Store Google Play:

    • Åpne Play Store
    • Velg appen du ønsker å avinstallere
    • Velg Uninstall
Turkis bakgrunn med teksten Apple TV.
  • Oisann her ble det krøll

    1. Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
    2. Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
    3. Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
    4. Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
    5. Lukk appen. Dobbeltklikk på Hjem-knappen for å få opp apper som kjører i bakgrunnen. Sveip bortover til du kommer til Strim-appen og sveip opp til appen blir borte for å lukke. Forsøk å starte appen på nytt.
    6. Start Apple TV på nytt. Skru av Apple TV ved å ta strømløs eller ved å gå til: Innstillinger — System — Omstart
    7. Avinstaller appen og installer på nytt. Gå til Hjem-skjermen på Apple TV, og bla til Strim-appen slik at den er markert. Klikk og hold inne til appen begynner å riste. Klikk på Play/Pause-knappen for å slette appen.
  • Sjekk om du har siste programvareversjon

    Det er viktig at du sjekker at Apple TV er oppdatert til siste programvareversjon. 

    Gå til: Innstillinger — System — Programvareoppdateringer — Oppdater programvare

Turkis bakgrunn med teksten nettleser.
  • Innlogging avbrutt

    Sjekk om det er riktig dato og/eller klokkeslett på enheten din. Sørg alltid for at enheten din er stilt inn med riktig dato og klokkeslett.

  • Innholdet inngår ikke i ditt abonnement

    • Har du husket å aktivere Viaplay? Dette gjør du selv via denne linken: https://signup.viaplay.no/strim
      Eventuelt denne linken hvis du får en aktiveringskode på skjermen: https://viaplay.no/activate
    • Hvis Viaplay er aktivert kan problemet skyldes at du er koblet opp mot en gammel Viaplay-konto med samme e-postadresse som Strim-kontoen. Ta kontakt med kundeservice, så vil vi slette din eldre kobling til Viaplay slik at du kan starte opp på nytt igjen.
  • Feil. Oisann! Her ble det krøll. Prøv å caste på nytt eller kontakt oss på strim.no

    1. Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
    2. Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
    3. Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
    4. Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
    5. Har du prøvd å logge deg helt ut og inn igjen? Avslutt nettleseren og test på nytt.
    6. Test en annen nettleser som Chrome eller Firefox.
  • Hei, avspilling fungerer dessverre ikke med VPN-tilkobling. Dette har med rettigheter å gjøre. Koble deg fra VPN for å spille av.

    Strim kan dessverre ikke kombineres med VPN-tjenester. Her må du koble deg fra en VPN-server, for så å koble deg på et vanlig WiFi-nettverk, eller kablet nettverk innenfor EU/EØS for å få tilgang.

  • Hei, hvor enn du er i verden! Avspilling fungerer dessverre ikke i landet du befinner deg. Dette har med rettigheter å gjøre. Avspilling er tilgjengelig i alle EU/EØS-land.

    Dette er en feilmelding som dukker opp hvis du prøver å spille av innhold når du befinner deg utenfor EU/EØS sine grenser.

Turkis bakgrunn med teksten Chromecast.
  • Sånn kobler du til Chromecast

    • Koble Chromecast til TV
    • Last ned Google Home-app
    • Sørg for at enheten du skal caste fra er koblet til samme nettverk som Chromecast
    • Konfigurer Chromecast
    • Logg på Strim-appen
    • Cast innhold
  • Ikke tilkoblet internett

    1. Slett Strim-appen
    2. Glem nettverket på Chromecast
    3. Koble til nettverket på nytt
    4. Last ned Strim-appen og logg inn
  • Oisann, her ble det krøll

    1. Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
    2. Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
    3. Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake problemet?
    4. Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
    5. Fungerer det å spille av innhold uten å caste? Hvis nei, finn din riktige enhet og feilsøk ettersom. Hvis ja, fullfør stegene under.
    6. Sjekk at enhetene dine er koblet opp mot det samme nettverket. Chromecast/TV med innebygget Chromecast må være koblet til det samme nettverket som enheten du prøver å caste fra.
    7. Sjekk at din enhet er konfigurert med Chromecast. Dette kan du sjekke i Google Home-appen.
    8. Start Chromecasten på nytt. Trekk ut strømkabelen fra Chromecast i noen sekunder før du setter den inn igjen.
    9. Start din router på nytt. Trekk ut strømkabelen fra din router i noen sekunder før du setter den inn igjen.
Turkis bakgrunn med teksten LG TV.
  • Hei, hvor enn du er i verden!

    Dette er en feilmelding som dukker opp hvis du prøver å spille av innhold når du befinner deg utenfor EU/EØS sine grenser.

  • VPN Problemer

    Strim kan dessverre ikke kombineres med VPN-tjenester. Her må du koble deg fra en VPN-server, for så koble deg på et vanlig WiFi-nettverk eller kablet nettverk innenfor EU/EØS for å få tilgang.

Turkis bakgrunn med teksten Samsung / Tizen.
  • Oisann her ble det krøll

    1. Har du en aktiv TV-pakke hos Strim?
    2. Har du en TV-pakke hvor dette innholdet er inkludert?
    3. Er det flere samtidige strømmer som kan forårsake dette problemet?
    4. Er du sikker på at du er logget inn på riktig bruker, og ikke et gammelt kundeforhold?
    5. Restart appen. Hold inne tilbake-knappen på fjernkontrollen til appen lukker seg, eller du får spørsmål om du vil lukke appen. Når du åpner appen igjen vil alt laste inn på nytt. Om du bruker Hjem-knappen for å lukke appen, så blir appen kjørende i bakgrunnen, selv om den har kommet inn i en error state.
    6. Avinstaller appen og installer på nytt. Trykk på Hjem-knappen på fjernkontrollen til TV, naviger til Apps og velg Settings i høyre hjørne. Velg deretter appen du ønsker å slette, og trykk Delete. Velg Delete igjen for å bekrefte.
  • Fortsatt problemer?

    Finn fram app-versjon, plattform og modellnummer ved å åpne Strim-appen og bla seg helt til høyre i menyen til Profil, og ta kontakt med oss.