Spørsmål om betaling

Her finner du svar på det meste som gjelder betaling i Strim.

  • Hvordan kan jeg betale for Strim?

    Du kan betale med Vipps, PayPal eller et norsk Visa/Mastercard.

  • Hvordan fungerer betaling?

    Når du registrerer deg som kunde velger du om du vil betale med betalingskort, Vipps eller PayPal.

    Har du vært kunde før og ønsker å reaktivere? Gå til Min konto og menyen abonnement. Der kan du velge å fortsette med samme TV-pakke som sist, eller du kan velge en annen.

    Etter at du har aktivert, vil du kunne legge inn betaling.

    Du har full oversikt over betalinger på Min konto.

  • Beløpet mitt er annerledes enn avtalt

    Er du ny kunde og registrerer en TV-pakke med rabatt eller prøveperiode? Da må du bekrefte med bankID, så vi får trukket riktig beløp når rabatt/prøvetid er over. Beløpet du ser er ordinær pris, men ikke bli skremt! Vi trekker ikke dette beløpet før etter prøvetid/rabatt er over.

  • Betalingshistorikk, trekkdato og pris

    Betalingshistorikk
    Du finner informasjon om betalingshistorikk på Min konto. Har du ingen transaksjoner enda, vil det ikke være noen ting der.

    Trekkdato
    Du vil bli trukket for Strim på en fast dato hver måned frem til du eventuelt stopper TV-pakken din. Trekkdatoen din blir første dag etter prøveperioden din er over, eller datoen du starter opp TV-pakken på nytt.

    Pris
    Månedsprisen på TV-pakken din finner du på Min konto under «Abonnement».

  • Betaling ved opp- eller nedgradering

    Hvis du oppgraderer TV-pakken din skjer endringen med en gang. Du betaler bare mellomlegget før neste trekk. Endrer du til en mindre TV-pakke skjer nedgraderingen først ved neste forfall. Du beholder tilgangen til TV-pakken du har nå ut perioden du har betalt for.

  • Endre betalingskort

    Slik gjør du for å verifisere betalingskortet du bruker hos Strim med BankID:

    1. Logg inn på Min konto.
    2. Klikk deg inn på Betaling og Se og endre betalingsmiddel.
    3. Registrer bankkortet på nytt ved å velge Velg en annen betalingsmåte. Legg inn kortinfo på nytt og verifiser med BankID.

    Du trenger kun gjøre dette én gang. Videre trekk vil skje automatisk.

  • Problemer med å registrere betalingskort

    Det kan være flere grunner til at du har problemer med å registrere betalingskortet ditt:

    • Du må ha et norsk betalingskort for å kunne registrere deg som kunde hos Strim. Godkjente betalingskort er Visa, Mastercard og Maestro.
    • Kortet kan bare være tilknyttet en konto hos Strim, og det er rett og slett fordi man bare kan ha prøvetid èn gang. Har du prøvd Strim tidligere kan det være at kortet ditt er koblet til den kontoen. Logg inn på Min konto for å se hvilket betalingskort som er registrert.
    • Har du problemer med å verifisere kortet via BankID? Forsøk med en annen nettleser, eventuelt fra en annen enhet.
  • Verdikode og gavekort

    Verdikode

    Har du en verdikode kan du legge inn den når du registrerer deg som ny kunde hos oss.

    Har du problemer med verdikoden? Snakk med kundesenteret, så hjelper vi deg. Har du valgt tilleggspakken Sport Premium er det ikke mulig å kombinere den med en verdikode som gir deg rabatt eller prøveperiode.

    Gavekort

    Det er foreløpig ikke mulig å kjøpe gavekort på Strim.