Hvordan bli kunde

Strim er TV-kanaler og strømmetjenester samlet i ett abonnement. Så lenge du har internett kan du se Strim. Du trenger ikke å kjøpe noe ekstra utstyr, du kan bruke det du har. Se Strim rett i nettleseren din, eller last ned som app. Ønsker du hjelp til bestilling kan du kontakte kundesenteret vårt.

Ofte stilte spørsmål

  • Hvordan bruker jeg egentlig Strim?

    Vi har samlet TV-kanaler, TV-arkiv og strømmetjenester i ett abonnement, for å gjøre strømmeverden litt enklere. Mye ser du direkte i Strim-appen, for eksempel direkte TV, TV-arkiv og innhold fra SkyShowtime og Nordisk Film+.

    Men, for å vise deg det du vil se er vi også avhengig av det vi kaller for app-hopping. Det betyr at du bruker appen vår til å finne det du vil se, men selve avspillingen skjer ved at du «hopper» over i en annen app, for eksempel HBO Max sin. Dette skjer helt automatisk altså, du trenger ikke gjøre noe annet enn å trykke på play. Det gjelder deg som har TV 2 Play, HBO Max og Viaplay inkludert, i tillegg til NRK.

    Første gangen du skal «hoppe» over i annen app må du laste ned appen på enheten din først, logge deg inn, i tillegg til å ha aktivert strømmetjenesten fra Min konto. Etter det, skal ting mer eller mindre gå av seg selv. Hurra! Trenger du litt mer hjelp, så finner du informasjon under «Innlogging og aktivering av strømmetjenester».

  • Hvor kan jeg se Strim?

    Strim er enkelt, og kan sees direkte i nettleseren din på PC/Mac, eller lastes ned som app til Apple TV, Samsung TV, Android TV og Chromecast.

    Eller til mobil og nettbrett så klart (iOS og Android). Under «Enheter og apper» på hjelpesidene får du en fullstendig oversikt over måter å se Strim på.

  • Hvor mange kan se Strim samtidig?

    I selve Strim-appen er det to stykker som kan se innhold samtidig. Det gjelder alt av innhold som spiller av i Strim sin egen app. Det vil si at to stykker kan se innhold fra direkte-TV, TV-arkiv, innhold fra SkyShowtime eller Nordisk Film+ samtidig.

    I tillegg har vi innhold du må over til en annen app for å se, og hvor mange som kan se samtidig her varierer. Det gjelder HBO Max, Viaplay og TV 2 Play. Disse er inkludert i abonnementene Strim Mye og Strim Mest, med eller uten sport.

    • HBO Max sin app kan tre stykker se innhold samtidig.
    • I TV 2 Play sin app har man én avspilling av gangen.
    • I Viaplay sin app kan to stykker se innhold samtidig, bortsett fra om du ser på Premier League - da er det kun én samtidig strøm.

    Profiler har vi ikke, er dere flere som skal se Strim må dere dele samme bruker for å logge inn.

    Hvilket abonnement du har og hva som er inkludert finner du på Min konto.

  • Er det bindingstid på abonnementet?

    Nei, bindingstid trenger du ikke tenke på hos Strim. Abonnementet løper månedsvis.

  • Hvordan fungerer betaling?

    Betaling er enkelt. Når du registrerer deg som kunde legger du inn et betalingskort som må bekreftes med BankID. Eller så velger du Vipps.

    Har du vært kunde før og ønsker å reaktivere? Gå til Min konto og menyen abonnement. Der kan du velge å fortsette med samme type abonnementet som sist, eller du kan velge et annet.

    Etter at du har aktivert, vil du kunne legge inn betaling.

    Du har full oversikt over betalinger på Min konto.

  • Jeg har en verdikode

    Har du en verdikode kan du legge den inn når du registrerer deg som ny kunde hos oss.

    Har du problemer med verdikoden? Snakk med kundeservice, så hjelper vi deg. Hvis du har valgt tilleggsabonnementet Sport Premium, er det ikke mulig å kombinere det med en verdikode som gir deg rabatt eller prøveperiode.

  • Hvordan se TV 2 Play, Viaplay og HBO Max

    For å vise deg noe av det du vil se er vi avhengig av det vi kaller for app-hopping. Det betyr at du bruker appen vår til å finne det du vil se, men selve avspillingen skjer ved at du "hopper" over i de andre appene. Dette skjer helt automatisk, du trenger ikke gjøre noe annet enn å trykke på play.

    Men første gangen du skal "hoppe" over i annen app må du ha lastet ned appen på den enheten du skal bruke. Du må ha logget deg inn og i tillegg ha aktivert tilgangen din. Etterpå skal ting mer eller mindre gå av seg selv.

    Aktivere tilgang
    Dette gjør du på Min konto.

    Logge inn
    Bruk samme e-post og passord du opprettet når du aktiverte strømmetjenesten. NB! For HBO Max, logg inn som en vanlig kunde. Ikke velg "registrer eller logg inn via leverandør".

    Du kan lese mer om aktivering og innlogging under menyen "Bruk, aktivering og innlogging" på hjelpesidene.

  • Må jeg bytte internettleverandør for å se Strim?

    Så lenge du har internett kan du se Strim. Det spiller ingen rolle hvilken internettleverandør du har.

  • Hva med de andre strømmetjenestene?

    SkyShowtime og Nordisk Film+ kan du se direkte i Strim. Du trenger ikke aktivere tilgangen din.

    NRK TV sitt innhold finner du i Strim, men alt spilles av i appen til NRK TV. Du må laste ned appen på de enhetene du vil bruke.




  • Hva får jeg tilgang til i prøveperioden?

    I prøveperioden får du tilgang til rubbel og bit i abonnementet du valgte, også strømmetjenester.

    I Strim Litt har vi ikke strømmetjenester. På Min konto ser du hvilket abonnement du har valgt og hva det inneholder. Vil du bytte til et større (eller mindre) abonnement gjør du det der også.

    Når prøveperioden er over trenger du ikke foreta deg noe som helst. Vi belaster betalingskortet du registrerte, og trekker deretter kortet ditt månedlig.

    Merk: velger du Sport Premium i abonnementet kan vi dessverre ikke tilby prøveperiode.